Retourneren en garantie

Planten en bloemen zijn uitgezonderd van het retourrecht

Onze planten komen rechtstreeks van de kweker. De producten in onze webshop vallen dan ook onder de categorie ‘bederfelijke producten’ (versproducten), waar ook planten en bloemen onder vallen. Hierdoor vervalt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst je aankoop te retourneren. Planten en bloemen zijn hier namelijk van uitgezonderd. “Verse producten kunnen niet geretourneerd worden, omdat ze snel bederven of verouderen”. Daarnaast worden de planten en bloemen in speciale plant verpakkingen vanaf de kweker verpakt en is het haast onmogelijk deze op dezelfde, veilige wijze te retourneren.

Welke garantie mag je van ons verwachten?

Wij besteden alle mogelijke zorg aan het verzenden van onze producten vanaf de kwekers. Daarom geven we je graag de volgende garanties.

  • Altijd 100% vers van de kweker naar je huisadres verzonden!
  • Planten worden verzonden in special verzenddozen, waardoor ze niet kunnen breken of deuken.
  • Kwaliteitsgarantie van de kweker. De planten en bloemen komen rechtstreeks uit de kas van de kweker. Bij de kwekers vindt altijd een kwaliteitscontrole plaats.

Leveringsgarantie

Is de plant toch beschadigd aangekomen of heb je een klacht over de levering? Neem dan contact op via info@plantcentraal.nl. Stuur ons een foto van de beschadiging en in overleg bekijken wij wat de beste optie is. Je ontvangt altijd binnen 2 werkdagen een reactie.

Plantgarantie

Omdat planten levende producten zijn, zijn ze nooit precies identiek aan elkaar. En kunnen vormen en hoogtematen dan ook wel eens afwijken. Mocht je plant desondanks niet aan de verwachting voldoen, dan vernemen wij dat graag en gaan we op zoek naar een passende oplossing.

Heeft je plant een ziekte gekregen of gaat hij dood? Dan is de kans aanwezig dat de plant niet de juiste hoeveelheid water krijgt of niet op de juiste plek staat.  In veel gevallen kunnen wij je adviseren, zodat je daarna weer volop kunt genieten van jouw plant. Is je tuinplant of kamerplant toch in zeer korte tijd overleden? Dan krijg je van ons korting op je volgende plant.

100% garantie op planten is niet mogelijk, omdat de verzorging niet te controleren is. Daarom is de korting ook geldig op een ander, vervangende plant. Om voor garantie in aanmerking te komen ontvangen wij graag een foto van de plant en het ordernummer.

Klachtenprocedure

Plantcentraal doet er alles aan om klachten te voorkomen. Onder andere door de speciale manier van verzending, kwaliteitscontrole bij de kwekers en een zo goed mogelijk beeld en afmetingen van de plant. Mocht je toch ergens niet tevreden over zijn, stuur ons dan zo snel mogelijk een mail op info@plantcentraal.nl Binnen 2 dagen na ontvangst van de klacht ontvang je een reactie met een passende oplossing. Desgewenst kun je ook per post met ons communiceren.

Postadres Plantcentraal.nl

Wethouder Schuurmanslaan 20C, 5231 NJ ‘s-Hertogenbosch